Goool!

Jediný sport, kde je umírněná konzumace alkoholu úplně ok, je podle mě ten pasivní. Zranění vám hrozí tak leda od nakopnutého palce u nohy při cestě do lednice, a když polevíte v soustředění, uteče vám maximálně gól.

 

Když se ale pustíte do výkonů vy sami, nezřízená konzumace alkoholu vám v nich rozhodně nepomůže. 

Alkohol

Sport

Tohle bude bolet. Teda jestli patříte mezi ty, kteří si po tréninku skočí na pár orosených, protože pivo berete jako nejlepší ionťák. Nebo si rádi připíjíte na kuráž pro lepší soustředění na billiardu.  

Jsou to totiž pohádky.

Rozbité mýty o alkoholu a sportu

Křup.

Alkohol + sportovci = problematická dvojka

Když se nedávno můj kamarád v posilovně divil, proč se nezlepšuje, trenér se jej suše zeptal: “Už jsi, Milošku, přestal lámat těch 16 kusů každý víkend?” K tomu, aby vám alkohol kazil výsledky tréninku, stačí i mnohem menší dávka, než do sebe zvládne při zapíjení pracovního týdne dostat Miloš. 

 

Rozhodně budete hůře regenerovat, a pokud to přepísknete, můžete dle výzkumu následující trénink počítat s řadou dopadů od horší výdrže po pomalejší reakce. Pod vlivem alkoholu také máte menší vnímavost k bolesti, takže si můžete snáze přivodit zranění. 

Takže pokud to se sportem myslíte vážně, pijte opravdu střídmě, nebo si radši dejte nealko. 

Další témata

Slyšeli jste legendy o šampionech šipkařských turnajů, kteří si ve finále dávají panáky nebo ucucávají pivko, aby se dokázali uklidnit a koncentrovat?

 

Tak podle všeho to zvládají navzdory alkoholu, ne díky němu. Jsou na něj tak zvyklí, že střízliví by odehráli úplnou tužku. Ve většině případů vám alkohol přesně ty vlastnosti, které ke hře potřebujete, naopak zhorší.

Soustředění alkoholu navzdory